Interaktiv uppföljning av RUFS 2050

Region Stockholm tar löpande fram interaktiv statistik där du kan följa utveckling och indikatorer över tid, hur Stockholmsregionen utvecklas jämfört med tio andra storstadsregioner och hur trafik och mobilitet utvecklas.

Utvecklingen följs upp genom ett antal indikatorer som mäter måluppfyllnaden enligt den regionala utvecklingsplanen.

Till interaktiv statistik om läget i Stockholmsregionen

Statistiken är tillgänglig via dator, inte med mobil eller surfplatta. Vi rekommenderar att du använder någon av följande webbläsare: Google Chrome, FireFox eller Microsoft Edge.

• Senast granskad: 30 juni 2023

Du kanske också är intresserad av

• Läget i Stockholmsregionen 2022

Analys av Stockholmsregionens långsiktiga utveckling, årets framsteg, energiläge och jämförelse med andra stadsregioner.
  • Två bilar svänger av från Hamngatan i kvällsljus

Läget i Stockholmsregionen 2021

Uppföljningen pekar på att utvecklingen under kommande år framför allt kommer att påverkas av befolkningstillväxten, pandemin och klimatomställningen.
  • Läget i Stockholmsregionen 2020

Coronapandemin hade stor påverkan på länets utveckling under 2020. Därför innehåller uppföljningen även slutsatser från en framtidsanalys om länets utveckling.