Statistik och analys

• Arbetsmarknad och kompetensförsörjning

Rapporter med statistisk om Stockholmsregionens arbetsmarknad och näringsliv.

• Befolkning

Statistik, prognoser och långsiktiga bedömningar om befolkningsutvecklingen i Stockholmsregionen.

• Bostadsförsörjning

Rapporter som beskriver utmaningar och möjligheter på bostadsområdet i länet.

• Cykel

Cykelbokslut, kunskapsunderlag och rapporter på temat cykling och hållbart resande.
  • Infrastruktur

Rapporter och statistik om infrastruktur och transporter i Stockholmsregionen.
  • Klimat och energi

Rapporter och statistik om klimat- och energiläget i Stockholmsregionen.
  • Landsbygd och skärgård

Rapporter och analys om landsbygdsfrågor samt kartor och statistik över landsbygdsnoder och kärnöar.
  • Näringsliv och tillväxt

Statistik, analys och rapporter om näringsliv och tillväxt i Stockholmsregionen.
  • Regionala stadskärnor

Statistik om de åtta regionala stadskärnorna i Stockholmsregionen.
  • Läget i Stockholmsregionen

Läget i Stockholmsregionen är en årlig rapport där vi följer upp hur regionen utvecklas i förhållande till målen i den regionala utvecklingsplanen.
  • Skymning över Klarabergsleden  i Stockholm

Tekniska försörjningssystem

Rapporter och kunskapsunderlag om länets tekniska försörjningssystem.
  • Trendanalys

Trendanalysen från 2023 lyfter länets framtida utmaningar och är en del i arbetet med att ta fram en ny regional utvecklingsplan för Stockholmsregionen.
  • Trygghet

Rapporten En trygg Stockholmsregion, från 2021.
  • Grön- och vattenområden

Kunskapsunderlag om länets grönområden.