Få med din produktion i Kulturkatalogen

Vill du ha med din musikproduktion i Region Stockholms kulturkatalog? Den blir subventionerad med 50 procent och du når ut till arrangörer i Stockholms län.

I Kulturkatalogen presenteras scenkonstproduktioner och skapande aktiviteter som kommuner, skolor, bibliotek med flera arrangörer kan boka. För att vara med i Kulturkatalogen ska du ha en professionell musikproduktion för barn och unga och vara baserad i Stockholms län.

Hur funkar det?

Musikutbudet i Kulturkatalogen kan bokas med subvention av arrangörer i 25 av länets 26 kommuner. Subventionen gäller inte i Stockholms stad, som har ett eget subventionssystem.

Nytt subventionsstöd ersätter Scenkonststödet/musiksubvention

Under 2024 fasas Scenkonststödet/musiksubvention ut och ersätts av ett nytt stöd, Subventionsstöd barn och unga. Produktioner som tidigare haft subvention i form av Scenkonststöd/musiksubvention behöver därför söka det nya subventionsstödet.

Till webbsidan om Subventionsstöd barn och unga

Vilka produktioner kan beviljas subvention?

Subventionsstöd barn och unga kan sökas av professionella scenkonstaktörer som producerar föreställningar inom cirkus, dans, musik, musikteater eller teater. Subventionsstödet kan beviljas till offentliga föreställningar samt skol- och förskoleföreställningar.

Gäller det nya subventionsstödet i hela länet?

Subventionsstöd barn och unga gäller i 25 av länets 26 kommuner. Precis som tidigare ingår inte Stockholms stad, som har ett eget subventionssystem (det utbudet finns på Kulans webbplats).

Hur lägger jag in min produktion i Kulturkatalogen?

För att kunna lägga in din musikproduktion eller aktivitet i Kulturkatalogen behöver du ha ett konto där. Det får du när du beviljats subvention. Då får du också information om hur du lägger in ditt erbjudande i Kulturkatalogen och begär att få det publicerat.

Länk till inloggningssidan i Kulturkatalogen

• Senast granskad: 20 juli 2023

Du kanske också är intresserad av