Bazaren för utställare
På Bazaren möter du som utställare tusentals besökare som aktivt söker jobb, studieplats eller vill starta eget. Många besökare vill också orientera sig i samhället och på arbetsmarknaden.
Bazaren 2026
Välkommen som utställare på Bazaren den 12-13 februari 2026 om ni rekryterar, erbjuder utbildningsplatser, rådgivning inom starta-eget eller ger stöd och service till människor som är under etablering i Sverige och/eller på arbetsmarknaden.
Årets tema på Bazaren är vård- och omsorg som får en helt egen utställningsyta på plan 2. Jobb-i-Norr återkommer och får en egen yta i mässhallen.
Flera temaområden - vilket är ditt?
Utställare på Bazaren ska ha ett tydligt erbjudande kopplat till något av de 4 temaområdena: rekrytering, utbildning, starta-eget-rådgivning och rådgivande organisationer. Områdena är tydligt uppdelade och placerade tillsammans i mässhallen för att göra det enklare för besökarna att hitta det de är intresserade av.
Rekrytering
Här matchas företag som söker nya medarbetare med besökare som söker jobb. Det kan handla om fast anställning, vikariat, sommarjobb eller praktikplats. Hit välkomnar vi en mix av företag, branscher, organisationer och myndigheter som har ett hållbart och ansvarsfullt förhållningssätt. Som utställare på Tema rekrytering ska ni ha ett aktuellt behov av rekrytering i Stockholmsregionen.
Utbildning
Till detta tema välkomnar vi universitet, högskolor, kommunal vuxenutbildning, yrkeshögskolor, folkhögskolor eller andra vuxenutbildningar. Besökarna erbjuds även studievägledning, information om studielån, antagningskrav och validering av betyg.
Starta eget-rådgivning
Här samlas företag och organisationer som arbetar med att ge råd och stöd till besökare som vill starta och driva eget företag. NyföretagarCentrum Stockholm håller samman detta tema.
Rådgivande organisationer
Här samlas myndigheter, ideella föreningar och flera rådgivande organisationer som på olika sätt erbjuder stödinsatser och information om den svenska arbetsmarknaden.
Om Bazarens besökare
Besökarantalet ligger i snitt på drygt 10 000 personer under två dagar
- Bazaren lockar lika många kvinnor som män.
- De flesta besökare är i åldern 20 till 50 år.
- Sex av tio är utrikesfödda med ett annat modersmål än svenska.
- Hälften har eftergymnasial eller längre utbildning. En utbildningsbakgrund inom administration, ekonomi eller hälso- och sjukvård är vanligast men i stort sett är alla yrkeskategorier representerade.
- Var tionde besökare saknar utbildning på högre nivå än grundskola.
- Bland de som är intresserade av att utbilda sig söker många information om vuxenutbildning, hur man söker studielån och hur det går till att få sina utländska betyg och examina validerade.
Marknadsföring av Bazaren
Bazaren marknadsförs i kollektivtrafiken och i sociala medier. Särskild inbjudan och information skickas ut till personer som är inskrivna på Arbetsförmedlingen Stockholm-Gotland. Bazaren marknadsförs även i engelsk- och arabisktalande medier. Marknadsföringen startar i december och intensifieras under februari.
Kontakta Bazaren
- Uppdaterad: 17 oktober 2025