Förmedling av kulturhistoria och offentlig konst

För dig som arbetar i en kommun och är intresserad av att samarbeta med länsmuseet för att förmedla kulturhistoria och offentlig konst.

Stockholms läns museum arbetar genom apparna Upptäck konsten och Upptäck historien tillsammans med kommuner för att förmedla offentlig konst och kulturhistoria i Stockholms län. Är din kommun intresserad av ett samarbete? Kontakta oss på länsmuseet.

Upptäck konsten

I appen Upptäck konsten presenteras offentlig konst i Stockholms län. Där finns information om både konstverk och konstnärer.

Kontakta Projektledaren Upptäck konsten

Fyll i formuläret för att skicka e-post till projektledaren för Upptäck konsten. Du får svar inom fem arbetsdagar, ibland går det fortare.

Information

Region Stockholm är en offentlig verksamhet. Det innebär att meddelanden du skickar till förtroendevalda och tjänstemän blir allmän handling och kan begäras ut av allmänheten.

Upptäck historien

Appen Upptäck historien består av flera tematiska guider som berättar om Stockholms läns historia. Appen har utvecklats av Stockholms läns museum och medverkande kommuner, nytt innehåll läggs till kontinuerligt. Upptäck historien riktar sig till alla som är intresserade av länets historia.

Kontakta Projektledare Upptäck historien

Fyll i formuläret för att skicka e-post till projektledaren för Upptäck historien. Du får svar inom fem arbetsdagar, ibland går det fortare.

Information

• Senast granskad: 23 oktober 2023