Det här står vi för

Region Stockholm är en arbetsgivare med många olika verksamheter över hela Stockholms län. På de platser där människor bor och lever, där finns vi. Mitt i allt finns en plats för dig.

Vardagen är viktig

Vi tror att varje individ kan göra skillnad för någon annan. Hos oss blir vardagen viktig. Tack vare våra insatser minskar avstånden när länet växer. Varje dag räddar vi liv. Med vår hjälp kan människor resa klimatsmart med tåg, båt, buss och cykel. Vi väver in kulturupplevelser och konst i de miljöer och fastigheter vi förvaltar och utvecklar. Hos oss finns en bredd som få arbetsgivare kan matcha.

Region Stockholm vill vara en attraktiv och hållbar arbetsgivare som erbjuder dig en trygg och utvecklande roll tillsammans med kollegor som också arbetar för att möta invånarnas behov, i dag och i framtiden. Vi vill vara en jämlik, öppen, grön och konkurrenskraftig region med såväl delaktighet som inkludering och lika livschanser. Där människors längtan och initiativkraft tas till vara och ges utrymme, oavsett vem de är eller var de kommer ifrån. Det präglar även oss som arbetsgivare.

Möjlighet att växa och skapa nya lösningar

Hos oss får du möjligheter att utvecklas i din yrkesroll, oavsett vad du arbetar med. Du arbetar sida vid sida med kollegor som också drivs av att göra vardagen bättre för de 2,4 miljoner invånare som lever i vårt växande län. Här möts visionärer och slitvargar. Om du vill arbeta i någon av våra verksamheter så kan du vara säker på att hitta ett jobb som passar dig.

Ibland är jobbet svårt och utmanande, men när uppdraget kräver nya lösningar skapar vi dessa tillsammans. I det arbetet behöver vi din talang och initiativkraft.

Hållbarhet och inkludering

För oss är hållbarhet något vi gör på riktigt. Vi siktar framåt och har höga krav på oss själva när det kommer till hållbarhet och inkludering. Vi är stolta över de hållbarhetsmål vi redan nått men vårt arbete stannar inte här. Vårt hållbarhetsarbete ska synas, höras och märkas.

Vi vill erbjuda en arbetsmiljö där alla känner sig respekterade och uppskattade för sina färdigheter och insatser. Vi arbetar på flera sätt för att skapa inkluderande arbetsmiljöer. När du känner dig trygg på din arbetsplats så tror vi att du blir tryggare i din yrkesroll.

Nyfikenhet och innovationsförmåga

Vill du arbeta med utveckling i framkant? Hos oss finns chanser att utveckla precisionsmedicin, självkörande bussar och tåg, robot- och AI-assistenter, smart styrning av lokaler, cirkulära inköpsprocesser, smartare hantering av energi, råvaror och lager, och mycket annat. Vi bygger ut och skapar nytt för att kunna ge mer vård och för en hållbar kollektivtrafik. Vi testar, förändrar och förbättrar. Det är vårt sätt att tackla utmaningarna vi står inför. Vi söker nya vägar för våra verksamheter. Det förändrar vardagen på sikt.

För att lyckas behöver vi dig som är nyfiken och vill utvecklas tillsammans med dina kollegor. Du som står tryggt på marken men har blicken framåtriktad. Om du är nyfiken på nya arbetssätt, i vardagen och för framtidens bästa, då kommer du att trivas här hos oss. Vågar du så vågar vi.

Hälsa och hållbart arbetsliv

För att möta våra invånares behov behöver vi alla ha ork och kraft i vardagen. Därför erbjuder vi flera förmåner som rör din hälsa.

Mer information om våra förmåner

Genom att satsa på hälsa och välmående kan du göra ditt jobb med mer energi och glädje. Eftersom livet ser olika ut för alla är våra förmåner flexibla och hållbara. Förmåner och hälsoinsatser kan anpassas till var i livet du befinner dig just nu.

Mer om Region Stockholm som arbetsgivare

• Senast granskad: 3 oktober 2023