Samtala om cirkus- och dansföreställningar

Hur kan du förbereda din barngrupp eller klass inför en dans- eller cirkusföreställning? Vad är det ser vi på scenen? Region Stockholm erbjuder fortbildningarna Prata dans och Prata cirkus för dig som arbetar med barn och unga.

Fortbildningen är framtaget för en personalgrupp av förskollärare, lärare eller fritidspedagoger. Det är kostnadsfritt och kan bokas av dig som arrangerar kultur eller arbetar i skola eller förskola.

Hur går det till?

Under en till två timmar tittar vi på exempel och prata om föreställningar för barn och unga. Vi går igenom en enkel analysmodell för samtal kring dans och cirkus.

Vilken utrustning behövs?

Materialet Prata dans och Prata cirkus kräver en projektor med ljud samt en tavla att skriva på.

• Senast granskad: 1 november 2023

Du kanske också är intresserad av

• Inspirationsdag Cirkus

En gång om året bjuder vi in till en inspirationsdag för arrangörer och cirkusartister i Stockholms län.
  • Nätverksträffar för arrangörer

Region Stockholm har regelbundna nätverksträffar för arrangörer och kultursamordnare i länet, med fokus på kunskaps- och erfarenhetsutbyte.