Supporttekniker inom telefoni

- Ort:
- Stockholm
- Omfattning:
- Heltid
- Organisation:
- Serviceförvaltningen
- Sista ansökningsdag:
- 31 juli 2025
Är du intresserad av att arbeta med teknik och service samtidigt som du utvecklas i en spännande organisation? Vi söker personer som har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Har du erfarenhet av support, då kan jobbet hos oss på serviceförvaltningen vara rätt för dig!
Om oss
Avdelningen service och support på serviceförvaltningen bidrar med specialistkompetens inom första och andra nivå support. Vi tar emot och hanterar inkommande supportsamtal och ärenden från kärnverksamheterna om bland annat incidenter och serviceförfrågningar som kontobehörigheter, e-tjänstekort och applikation- och tekniksupport. Vårt gemensamma uppdrag är att lösa ärendet vid den första kontakten. Om det är ett mer komplext ärende som inte kan lösas direkt eskaleras det vidare till andra grupperingar. Andra nivåns support har även specialkompetens och sköter administrativt arbete inom vissa områden.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i ett team som ger support till regionens användare gällande frågor som rör telefoni. Som medarbetare supporterar vi kundens användare via telefon, ärenden och remote. Vi hanterar första nivå ärenden inom området telefoni, tex Samsung och Iphone mjukvara, TeleQ och övriga användarfrågor.
Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Du hanterar verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incidentmanagers och kontrollerar och följer upp tilldelade ärenden. Vårt viktigaste uppdrag är att ge stöd och service som vänder sig direkt mot slutanvändare, där kundnärhet är den gemensamma nämnaren.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ta emot och registrera inkommande telefonsamtal i vårt ärendehanteringssystem
- Registrera ärenden enligt fastställd ärenderegistreringsrutin
- Säkerställa att ärenden är välskrivna och innehåller adekvat information för att, om nödvändigt, kunna eskaleras vidare till andra tilldelningsgrupper inom serviceförvaltningen
- Se till att vi i vår kontakt med verksamheten använder ett så enkelt språk som möjligt, så att användaren förstår oss i vår kommunikation
- Arbeta aktivt i våra teams/kanaler/chattar i Teams
- Arbeta processorienterat och följa de fastställda ITIL-processerna
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med Samsung och Iphone-mjukvara. Du har tidigare erfarenhet från servicedesk eller helpdesk, där du hanterat användarfrågor och teknisk support. Du besitter god förmåga att felsöka och ge användarstöd på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du ansvarstagande, självgående och anpassningsbar och har lätt för att samarbeta med andra. Du är kommunikativ och behärskar svenska språket väl i tal och skrift, då kommunikation med våra användare utgör en stor del av jobbet. Du lägger stort fokus på kvalité och service anpassat till våra användarens IT förmåga.
För att passa för rollen har du dessutom:
- Gymnasieutbildning
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet från servicedesk/helpdesk/IT support
- ITIL certifiering
Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow eller motsvarande system.
Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och innehållet i tjänsten.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en dynamisk och varierande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med olika kunduppdrag och du är del i ett stöttande team och en kultur där vi värdesätter samarbete och service. Inom enheten arbetar vi aktivt med intern utveckling och utbildningar inom service och support.
Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.
Vi sitter i fina lokaler på Lindhagensgatan 98. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.
Ansökan
Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
- Christine Hallberg, enhetschef för support 1: christine.hallberg@regionstockholm.se
- David Echeverria, enhetschef för support 2: david.echeverria-oyarzun@regionstockholm.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. En inledande provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.
Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! Läs mer här
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
Kontakt
- Christine Hallberg
- Kontakt för frågor om tjänsten
christine.hallberg@regionstockholm.se - David Echeverria
- Kontakt för frågor om tjänsten
david.echeverria-oyarzun@regionstockholm.se
Fackliga företrädare
- Claes Kilgren, SACO
- 08-12317944
- Anne-Lie Vestlund, Vision
- 08-12314280
Detaljerad information
- Anställningsform:
- Tillsvidareanställning
- Löneform:
- Månadslön
- Omfattning:
- Heltid
- Antal lediga tjänster:
- 1
- Sysselsättningsgrad:
- 100%
- Referensnummer:
- 2025/4190
- Ort:
- Stockholm
- Län:
- Stockholms län
- Tillträde:
- Enligt överenskommelse
- Publicerat:
- 23 juni 2025
- Sista ansökningsdag:
- 31 juli 2025
- Uppdaterad: 25 juni 2025
Du kanske också är intresserad av
- Ansök senast: Fredag 1 augusti 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidStockholms läns sjukvårdsområde
Informationsarkitekt med datamodelleringsfokus
Ansök senast: Söndag 10 augusti 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidHälso-och sjukvårdsförvaltningenDigital strateg och samordnare till Karolinska Universitetssjukhuset
Ansök senast: Söndag 24 augusti 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidKarolinska UniversitetssjukhusetErfaren systemförvaltare
Ansök senast: Söndag 31 augusti 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidStockholms läns sjukvårdsområde