IT-supporttekniker

- Ort:
- Stockholm
- Omfattning:
- Heltid
- Organisation:
- Serviceförvaltningen
- Sista ansökningsdag:
- 20 juli 2025
Är du intresserad av att arbeta med teknik och service samtidigt som du utvecklas i en spännande organisation?
Vi söker nu flera It-tekniker på projektanställning för ett uppdrag som innefattar livscykelhantering (LCH) för våra användare, både centrala förvaltningar och sjukhus inom regionen. Har du stort kundfokus och tycker om att ge professionell service, då kan jobbet hos oss på serviceförvaltningen vara rätt för dig!
Om oss
Avdelningen Service och Support på serviceförvaltningen bidrar med specialistkompetens inom första och andra nivå support.
Vi tar emot och hanterar inkommande supportsamtal och ärenden från kärnverksamheterna om bland annat incidenter och serviceförfrågningar som kontobehörigheter, e-tjänstekort och applikation- och tekniksupport. Vårt gemensamma uppdrag är att lösa ärendet vid den första kontakten. Om det är ett mer komplext ärende som inte kan lösas direkt eskaleras det vidare till andra grupperingar.
Andra linjens support har även specialkompetens och sköter administrativt arbete inom vissa områden. Vi har också på platssupport ute på andra förvaltningar och akutsjukhusen.
Om tjänsten
Tjänsten som It-supporttekniker är en projektanställning, där uppdraget pågår från och med anställningsdatum till och med den 31/3-2026, med möjlighet till förlängning. Vi värdesätter mångfald och arbetar aktivt för en jämn könsfördelning. Därför ser vi gärna kvinnliga sökande.
Du kommer att ingå i ett stort team som kommer ge support till användare inom förvaltning och akutsjukhusen.
Vi söker ett flertal It-tekniker inom service och support på Danderyds sjukhus, Karolinska Solna, Karolinska Huddinge och Södersjukhuset samt även på Serviceförvaltningen på Lindhagensgatan på Kungsholmen. Arbetet är främst inriktat på livscykelhantering, vilket innebär att arbetet sker på plats (ej hybrid-arbete).
Vårt viktigaste uppdrag är att ge stöd och service som vänder sig direkt till slutanvändare, där kundnärhet är den gemensamma nämnaren.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
- livscykelhantering av datorer
- installationer av datorer och kringutrustning
- installation av applikationer
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av IT support som It-tekniker. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du ansvarstagande, anpassningsbar, stresstålig, självgående och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du är kommunikativ och behärskar svenska språket väl i tal och skrift, då kommunikation med våra användare utgör en stor del av jobbet. Du lägger stort fokus på kvalité och service anpassat till våra användarens IT förmåga.
För att passa för rollen har du dessutom:
- Gymnasieutbildning
- Minst 2 års arbetserfarenhet från servicedesk/helpdesk/IT support
Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow eller Active Directory. Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och innehållet i tjänsten.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en dynamisk och varierande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med olika kunduppdrag och du ska ingå i ett stöttande team och en kultur som värdesätter samarbete och service. Inom enheten arbetar vi aktivt med intern utveckling och utbildningar inom service och support.
Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.
Ansökan
Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-07-20. För en komplett ansökan bifogas CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Christine Hallberg: christine.hallberg@regionstockholm.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! Läs mer här
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
Kontakt
- Christine Hallberg, enhetschef
- Kontakt för frågor om tjänsten
christine.hallberg@regionstockholm.se
Fackliga företrädare
- Claes Kilgren, SACO
- 08-12317944
- Anne-Lie Vestlund, Vision
- 08-12314280
Detaljerad information
- Anställningsform:
- Tidsbegränsad anställning
- Löneform:
- Månadslön
- Omfattning:
- Heltid
- Antal lediga tjänster:
- 20
- Sysselsättningsgrad:
- 100%
- Referensnummer:
- 2025/4124
- Ort:
- Stockholm
- Län:
- Stockholms län
- Tillträde:
- Enligt överenskommelse
- Publicerat:
- 19 juni 2025
- Sista ansökningsdag:
- 20 juli 2025
- Uppdaterad: 19 juni 2025
Du kanske också är intresserad av
- Ansök senast: Söndag 3 augusti 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidSödersjukhuset
Nätverkstekniker
Ansök senast: Onsdag 16 juli 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidServiceförvaltningenKvalitet och patientsäkerhetsutvecklare
Ansök senast: Torsdag 31 juli 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidSödersjukhusetUtredare/objektspecialist till Vårdens Uppföljningstjänster
Ansök senast: Söndag 27 juli 2025StockholmAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidHälso-och sjukvårdsförvaltningen