Områdeschefssekreterare till områdeschefer för medicinska och opererande specialiteter
- Stockholm
- Administration, HR, ekonomi, juridik, IT
- Heltid
- Södersjukhuset
Region Stockholm har en omsättning på cirka 100 miljarder och drygt 45 000 medarbetare vilket gör oss till en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige. Att arbeta hos oss kännetecknas av stora affärer, stort ansvar och stora utvecklingsmöjligheter.
På inköpscentralen arbetar cirka 70 medarbetare fördelade på sex enheter. Tillsammans ansvarar vi för regiongemensamma och lokala upphandlingar samt erbjuder visst konsultstöd.
Uppdraget är placerad på enheten övergripande material och tjänster där ungefär 13 personer arbetar, varav fem upphandlare, fem avtalscontrollers och tre kategoriledare. Enheten upphandlar och förvaltar en bred portfölj som omfattar finansiella tjänster, HR-tjänster, konsulttjänster, kontorslösningar, kommunikation, resor samt bevakning och säkerhet. Portföljen innehåller cirka 130 avtalsobjekt, och varje år genomför vi omkring 25 ramavtalsupphandlingar.
I rollen som avtalscontroller förvaltar du avtal enligt vår avtalsförvaltningsprocess. Rollen innebär daglig kontakt med olika intressenter, där beställare och kollegor inom Region Stockholm och leverantörer är två stora intressentgrupper. För oss på Region Stockholms inköpscentral är det viktigt att bemöta alla intressenter på ett professionellt sätt och med god service. Vårt primära uppdrag är att möjliggöra för våra kollegor att avropa varor och tjänster till rätt villkor med en hög servicenivå.
Bland arbetsuppgifterna ingår traditionell avtalsförvaltning med exempelvis administration av avtalsförlängningar, prisjusteringar och artikelhantering. Andra viktiga delar är att aktivt delta i att effektivisera och utveckla hur inköpscentralen arbetar med intressenter och anskaffar varor och tjänster. Erfarenhet av att genomföra direktupphandlingar och att kunna stötta verksamheten med att genomföra avrop (också i FKU-form) är andra centrala delar i uppdraget.
För Region Stockholm är det en självklarhet att allt arbete bedrivs med hänsyn till hållbarhet och beredskap och för detta är inköp extra prioriterat.
Som person är du nyfiken, omvärldsorienterad och motiveras av dela med dig av din kompetens, stötta kollegor och bidra till andras utveckling. Du brinner för goda affärer och nöjda intressenter, och trivs med att samarbeta med andra och leda tvärfunktionella team. Noggrannhet, struktur, professionalism och affärsmässighet är självklarheter för dig. Du är trygg och erfaren i rollen som avtalscontroller och du trivs med att arbeta självständigt. Du har även förmågan att analysera och utvärdera information för att fatta välgrundade beslut eller presentera tydliga alternativ som underlättar beslutsprocesser.
För att bli framgångsrik i rollen har du:
Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och för innehållet i tjänsten.
Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.
Vi sitter i moderna och ljusa lokaler på Lindhagensgatan på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kommunala färdmedel.
Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. Bifoga din ansökan med CV och personligt brev samt kopior på relevant dokumentation som stödjer din kompetens så som examensbevis och andra diplom. När du ansöker kommer du även att få besvara ett antal frågor.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Cecilia Drott, cecilia.drott@regionstockholm.se.
I vår rekryteringsprocess använder vi oss av Assessios test MAP och Matrigma. MAP är ett personlighetstest och Matrigma är ett icke-verbalt begåvningstest som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser och syftet är att göra vår urvalsprocess kvalitetssäker och transparent. De kandidater som går vidare till steg två i processen kommer även att få genomföra ett arbetsprov.
Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! Läs mer här
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.