Administratörer inom Extern Kundtjänst på Karolinska Universitetssjukhuset

- Ort:
- Huddinge
- Omfattning:
- Heltid
- Organisation:
- Karolinska Universitetssjukhuset
- Sista ansökningsdag:
- 11 maj 2025
Har du en stark servicekänsla och en vilja att göra besökarnas upplevelse så smidig som möjligt? Vill du vara en del av ett team där kompetens och sammanhållning är i fokus? Då kan du vara den vi söker till centralkassorna och informationsfunktionen på Karolinska Universitetssjukhuset!
Du erbjuds
- ingå i ett team med hög kompetens och fin sammanhållning där alla stöttar varandra
- möjligheten att arbeta på ett av världens bästa sjukhus med vård i framkant.
Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig.
Om tjänsten
Vi söker två stycken administratörer, en med fokus på informationsfunktionen och en på Centralkassan. Det förekommer ibland att du täcker upp för den andra funktionen.
Informationsfunktionen
Informationens uppdrag är att hjälpa kunden, på plats eller via telefon, att hitta på sjukhuset, låna rullstol, beställa färdtjänst eller taxi vid behov, beställa patienttransport vid behov, hänvisa leverans och bud till rätt plats samt hantera hittegods. Vi hjälper även närstående att hitta anhöriga om hen tagits in som patient. Som en del av ditt dagliga arbete svarar du i Informationens telefon och tar emot både externa och interna samtal gällande Karolinska Huddinge och Solna, tjänsten är placerad i Huddinge.
- Öppettider Informationen Huddinge:
Helgfria 07.00 - vardagar klockan 19.30
Lördag-söndag (samt helgdag) klockan 10.00 - 17.30 - Arbetstid förlagd vardagar 6.45-15.15, 7.00-15.50, 8.00-16.30 och 11.15-19.45 Helger 9.45-17.45. Rullande schema.
Centralkassan
Ditt huvudsakliga uppdrag i Centralkassan är att registrera ankomst för patienter, ta betalt via kort, faktura eller kontant, och hänvisa dem till rätt mottagning. Du efterregistrerar även patienter som inte har hunnit gå förbi kassan innan sitt besök. Detta innebär att korrigera fel, hantera återbetalningar och skicka meddelanden i systemet TakeCare vid behov. Som en del av ditt dagliga arbete svarar du i Centralkassans telefon och tar emot både externa och interna samtal. Tjänsten är belägen i Solna.
Vi söker dig som
- har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och snabbt ändrar ditt tillvägagångssätt när situationen kräver det. Du ser möjligheter i förändringar och tar initiativ för att lösa uppkomna behov
- samarbetar väl med andra och är lyhörd och smidig i din kommunikation. Du är prestigelös och beredd att hjälpa till där det behövs, oavsett uppgift
- uttrycker dig tydligt och engagerat både i enskilda möten och i grupp. Du är flexibel i din kommunikation och anpassar dig efter besökarens behov och situation
- bemöter andra med lugn, uppmärksamhet och vilja att hjälpa. Du strävar alltid efter att hitta lösningar som underlättar för besökare och kollegor.
Kvalifikationer
Krav:
- Minst gymnasieexamen inom ett av följande program: hotell och restaurang, handel, ekonomi, administration eller annat program/motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant utifrån befattningsbeskrivningen
- Vara väl förtrogen med arbete på digitala plattformar och ha god kunskap med Office365 samt webbaserade administrationsverktyg/systemstöd som exempelvis TakeCare, SectraRis, Raindance, ClokWork, och Teams
- Goda kommunikationsförmågor i svenska och engelska i såväl tal som skrift, eftersom det förekommer mycket kontakt med patienter och besökare
- Kunna tolka och tillämpa regelverket gällande exempelvis offentlig och sekretess, regelverket för patientavgifter, patientdatalagen och så vidare.
Meriterande:
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Tidigare arbetserfarenhet inom vård och omsorg
Om rekryteringsprocessen
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!
Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Här kan du läsa mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska.
Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. Läs mer om vad det innebär här.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas.
Om Karolinska Universitetssjukhuset
Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.
Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.
Läs gärna mer om oss på karolinska.se och följ oss på sociala medier!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
Kontakt
- Mariana Babic
- Kontakt för frågor om tjänsten
mariana.babic@regionstockholm.se
Fackliga företrädare
- Vision
- vision.karolinska@regionstockholm.se
Detaljerad information
- Anställningsform:
- Tillsvidareanställning
- Löneform:
- Månadslön
- Omfattning:
- Heltid
- Antal lediga tjänster:
- 2
- Sysselsättningsgrad:
- 100%
- Referensnummer:
- 2025/3084
- Ort:
- Huddinge
- Län:
- Stockholms län
- Tillträde:
- Enligt Överenskommelse
- Publicerat:
- 2 maj 2025
- Sista ansökningsdag:
- 11 maj 2025
- Senast granskad: 2 maj 2025
Du kanske också är intresserad av
- Ansök senast: Söndag 25 maj 2025HuddingeAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidStockholms läns sjukvårdsområde
Administratör/Medicinsk sekreterare med stort intresse för teknik
Ansök senast: Fredag 16 maj 2025HuddingeAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidKarolinska UniversitetssjukhusetMedicinsk sekreterare till Medicinsk Enhet Öron näsa hals Hörsel och balans
Ansök senast: Fredag 16 maj 2025HuddingeAdministration, HR, ekonomi, juridik, ITHeltidKarolinska Universitetssjukhuset