Våra nyhetsbrev

Missa inga kulturnyheter från Region Stockholm. Här har vi samlat anmälningslänkar till alla våra olika nyhetsbrev.

Nyhetsbrev med kulturnyheter

I nyhetsbrevet skriver vi om aktuella ämnen från våra olika verksamheter inom kulturområdet och kulturnämndens beslut. Nyhetsbrevet skickar vi ut 10 gånger per år.

Anmäl dig till nyhetsbrevet kultur

Nyhetsbrev med omvärldsspaningar

Våra omvärldsspaningar handlar om strategiskt viktiga frågor som rör kultur, idrott, folkbildning och föreningsliv. Vi tipsar om rapporter, omvärldsanalyser, forskning och annat aktuellt för verksamma i Stockholms län från EU, nationella myndigheter, kommuner, organisationer och kulturaktörer. Utskicket gör vi 4–6 gånger per år.

Anmäl dig till nyhetsbrevet med omvärldsspaningar

Nyhetsbrev från Kompetenscentrum för kultur och hälsa

Kompetenscentrum för kultur och hälsa har i uppdrag att sprida information och forskning kring hälsofrämjande- och kulturinsatser i vården, samarbeten mellan vård och omsorg, innovation och forskning.

Anmäl dig till nyhetsbrev kultur och hälsa

Nyhetsbrev för arrangörer

Ett nyhetsbrev för dig som arrangerar och beställer kulturaktiviteter för barn och unga i Stockholms län.

Anmäl dig till nyhetsbrevet

Nyhetsbrev för professionella kulturutövare

Nyhetsbreven för kulturutövare innehåller till exempel information om residens som går att söka, bransch- och nätverksträffar och ansökningsdatum för våra kulturstöd. Nyhetsbreven skickas ut 4 gånger per år och sammanställs av kulturkonsulenterna inom olika konstformsområden:

Nyhetsbrev från Regionbibliotek Stockholm

Nyhetsbrevet innehåller tips på fortbildning och kompetensutveckling för biblioteksanställda samt omvärldsspaningar och intervjuer. Nyhetsbrevet skickas ut 6 gånger per år.

Anmäl dig till nyhetsbrev regionbiblioteket

Nyhetsbrev från Regionarkivet

Nyhetsbrevet riktar sig till alla som arbetar med dokument- och informationshantering samt arkivfrågor inom Region Stockholm. Nyhetsbrevet skickas ut 4 gånger per år.

Anmäl dig till Regionarkivets nyhetsbrev

Nyhetsbrev från Stockholms läns museum

I Stockholms läns museums nyhetsbrev blir du uppdaterad kring allt museet gör på webben och runt om i länet.

Anmäl dig till nyhetsbrev Stockholms läns museum

• Senast granskad: 25 september 2023