
Vänthallen i Stadsgårdsterminalen stänger den 22 mars
Söndagen den 22 mars stänger vänthallen vid den tillfälliga bussterminalen i Slussen.
Vänthallen bredvid bussterminalen på Stadsgården har varit öppen sedan december 2024. Den har framför allt använts av resenärer som väntar på Nacka- och Värmdöbussar, mest på kvällarna då bussarna går mer sällan.
När den tillfälliga bussterminalen flyttade till området bredvid Stadsgårdsterminalen så ställdes vänthallen inne i den gamla terminalbyggnaden i ordning för resenärerna.
Hyresavtalet löper ut den 31 mars
Den 1 april ska en ny hyresgäst in i lokalen och för att SL ska hinna ta bort allt sitt material stänger vänthallen för resenärerna den 22 mars.

Håll dig uppdaterad! Prenumerera på nyheter du är intresserad av.
Prenumerera

