Information om pressloggen
För att kunna ge journalister god service har enheten för kriskommunikation och press använt en logg för inkomna förfrågningar.
Kortversion
Visa merVisa mindre
- För att kunna ge journalister god service har enheten för kriskommunikation och press använt en logg för inkomna förfrågningar.
- God servicenivå till journalister och media utgör en del av enhetens demokratiska uppdrag.
- Med anledning av den nya domen från kammarrätten som säger att loggen är allmän handling, ses enhetens arbetssätt över – under den tiden är pressloggen pausad.
Läs mer om vårt arbete med AI
Region Stockholms enhet för kriskommunikation och press får varje månad in mellan 150 och 200 frågor från medier. Frågorna kommer in både via e-post och telefon.
För att ge god service och säkerställa att alla frågor blir besvarade har enheten antecknat inkomna frågor i en Excel-fil. Det som noterats är kontaktuppgifter, datum, fråga och hur den tagits vidare inom organisationen. Loggen har fungerat som ett verktyg för att ta hand om inkomna frågor, oavsett om de har inkommit via e-post eller telefon.
Uppgifterna i loggen har endast använts för det syfte de samlats in för. Den har gallrats löpande.
Med anledning av en ny dom från kammarrätten ser vi nu över arbetssättet.
Arbetet med att ge god service till journalister och media fortsätter – det utgör en del av enhetens demokratiska uppdrag.
Håll dig uppdaterad! Prenumerera på nyheter du är intresserad av.
PrenumereraFler nyheter
Fler kvinnor till eftervårdsbesök - amningen kvar på högre nivå
Mödrahälsovårdsenhetens årsrapport för 2024 redovisar en stor mängd statistisk och tar upp faktorer som påverkar hälsan både för den gravida och barnet.