Innovation i Region Stockholm i poddversion

Hur kommer AI påverka mammografiundersökningar? Och vad kommer drönare innebära för sjukvården? Lyssna på podden Innovationslandet där Clara Hellner, forsknings- och innovationsdirektör på Region Stockholm och Fredrik Engströmer, innovationschef på Region Stockholm är gäster.

Användningen av hälsodata och ny teknologi inom vården växer. Men för att forma en modern och effektiv sjukvård menar Region Stockholm att innovation är avgörande. I det här avsnittet av podcasten Innovationslandet gästas Emma Frans av Clara Hellner, forsknings- och innovationsdirektör på Region Stockholm, och Fredrik Engströmer, innovationschef på Region Stockholm för att tala om framtidens vårdsystem.

Lyssna på Innovationslandet avsnitt 45

Innovation och forskning är väsentligt för att skapa morgondagens vård

Region Stockholm är en stark kunskapsorganisation som skapar förutsättningar för Stockholm att fortsätta vara en ledande och hållbar tillväxtmotor för hela Sverige. Vi samarbetar med universitet, högskolor och näringsliv som ger våra verksamheter tillgång till kompetens. Tillsammans skapar vi ny kunskap som gynnar patienter, resenärer och invånare.

Mer om hur vi jobbar med forskning och innovation