Zilla Jonsson ny HR-direktör i Region Stockholm

Nu är det klart att Zilla Jonsson utses till ny HR-direktör i Region Stockholm. Zilla Jonsson kommer närmast från en tjänst som HR-direktör på Danderyds Sjukhus AB.

– Jag är mycket nöjd med att Zilla Jonsson har tackat ja till rollen som ny HR-direktör i Region Stockholm. Zilla Jonsson har erfarenhet, kompetens och insikter som behövs för att driva utvecklingen inom viktiga strategiska HR-frågor för Region Stockholm och för att säkra vår kompetensförsörjning på kort och lång sikt, säger Emma Lennartsson, regiondirektör i Region Stockholm.

Zilla Jonsson har arbetat som chef och ledare i över 25 år. Hon har tidigare varit HR-direktör i Region Östergötland. Hon har även arbetat som personaldirektör på Transportstyrelsen och har erfarenhet från andra statliga myndigheter och från företagshälsovården.

– Jag känner mig otroligt stolt och glad och ser fram emot utmaningarna att tillsammans med chefer och medarbetare inom Region Stockholm fortsätta stärka Region Stockholm som en attraktiv arbetsgivare och att rusta oss inför kommande utmaningar när det gäller kompetensförsörjningen. Jag känner en stor ödmjukhet inför komplexiteten i uppdraget. För mig är det viktigt med det närvarande ledarskapet och ett ständigt fokus på att skapa en god arbetsmiljö och goda förutsättningar för lärande och utveckling för regionens 46 000 medarbetare, säger Zilla Jonsson.

Zilla Jonsson tillträder uppdraget som HR-direktör för Region Stockholm den 1 oktober 2023.