Region Stockholm öppnar sex nya vaccinationsmottagningar

För att öka tillgängligheten till vaccinationer mot covid-19 öppnar Region Stockholm under vecka 22 sex nya vaccinationsmottagningar – från Märsta och Järfälla i norr via Hötorget i Stockholms innerstad till Södertälje i syd. Totalt kommer det i veckan att finnas 27 vaccinationsmottagningar som vaccinerar mot covid-19. Parallellt vaccineras det också på regionens två vaccinbussar samt vid vårdcentraler och vissa akutsjukhus.

Region Stockholm vaccinerar just i fas 4 och bokningen är öppen för personer som är födda 1976 och tidigare. Intresset är stort och tempot är högt och för att ytterligare öka tillgängligheten till vaccination öppnar Region Stockholm i veckan sex nya vaccinationsmottagningar – Järfälla, Märsta, Åkersberga, Hötorget i Stockholms innerstad samt två i Södertälje.

- Det är verkligen glädjande att intresset för vaccination är stort och att så många aktörer vill bidra i vaccinationsarbetet. Genom de nya vaccinationsmottagningarna ökar vi den geografiska spridningen rejält samtidigt som vi planerar för ytterligare enheter, både mobila och stationära, säger Magnus Thyberg, vaccinsamordnare i Region Stockholm.

Aktuell lista med samtliga vaccinationsmottagningar finns på 1177.se(öppnas i nytt fönster). Där finns också uppdaterad information kring vaccineringarna mot covid-19.