Susanne Bayard ny IT-direktör för Region Stockholm

Regiondirektör Carina Lundberg Uudelepp har utsett Susanne Bayard till ny IT-direktör för Region Stockholm. Hon kommer senast från motsvarande tjänst i Stockholms läns sjukvårdsområde, SLSO.

Susanne Bayard är i sin nuvarande roll som IT-direktör i SLSO chef för avdelningen e-hälsa och IT bestående av ett hundratal medarbetare och med en omsättning på cirka 300 miljoner kronor. Hon har även samordningsansvar för den egenägda vårdens IT och e-hälsa inom hela Region Stockholm. Susanne Bayard har tidigare varit IT-direktör i dåvarande Stockholms läns landsting mellan 2011-2015 och varit inom landstinget/regionen under 18 år på olika positioner.

- Susanne Bayard har bred erfarenhet, inte bara som IT-direktör i en av våra största verksamheter, utan även som tidigare IT-direktör i Region Stockholm och har arbetat i regionen i olika roller under många år. Susanne är en mycket erfaren ledare och har stort fokus på utvecklingsfrågor, så jag känner mig väldigt trygg och glad över att hon nu kommer tillbaka som IT-direktör, säger Carina Lundberg Uudelepp, regiondirektör för Region Stockholm.

Strategisk IT har i uppdrag att etablera och säkerställa besluts- och styrstrukturer för it/digitalisering och e-hälsa i Region Stockholm.  Målet är ökad samordning i syfte att använda Region Stockholms resurser så effektivt som möjligt.

Susanne Bayard tillträder den 1 april i år.