Klart med vd för Film Stockholm AB

Vd för Film Stockholm AB blir Kristina Colliander. Hon kommer närmast från Svenska Filminstitutet där hon är chef för avdelningen Filmstöd. Kristina har en gedigen och mångårig chefserfarenhet från olika delar av film och TV-sektorn. Kristina börjar sitt uppdrag den 2 augusti.

- Vi är väldigt glada över att Kristina med sin breda erfarenhet från olika delar av filmsektorn och branschen har tackat ja till det här uppdraget. Vi är övertygade om att bolaget har stora förutsättningar för att utvecklas och utveckla film och tv- produktionen i Stockholm, säger Kristina Rennerstedt, styrelseordförande i Film Stockholm AB.

- Jag går från ett spännande uppdrag till ett annat och ser nu med spänning fram mot att få ta Film Stockholm AB till nästa fas, säger Kristina Colliander.

Om Film Stockholm AB

Film Stockholm AB är ett nybildat av Region Stockholm ägt bolag som ska drivas i nära samarbete med Stockholm stad. Bolagets syfte är att främja filmen både som ett kulturellt uttryck och som näring, genom att ekonomiskt stödja filmproduktioner i Stockholmsregionen, verka för att Stockholm och regionen ska attrahera fler filminspelningar samt arbeta för talangutveckling inom området. Styrelsen består av Kristina Rennerstedt, ordförande, Ali Boriri, Ylva Gustavsson, Henric Larsson och Pia Kronqvist.