Glad hemmapåsk önskar Region Stockholm

Fira påsken hemma i år. Då minskar du risken att själv bli smittad och att smitta andra. Det är budskapet i Region Stockholms påskkampanj.

Påskkampanjen vill påminna om vad alla kan bidra med för att minska smittspridningen. Kampanjen syns i tidningar, digitala plattformar och utomhustavlor.

Region Stockholms smittskyddsläkare Maria Rotzén Östlund säger att hon förstår den trötthet många känner nu kring att inte kunna leva som vanligt.

– Jag vill också träffa mina vänner och umgås som förr, men det är verkligen inte läge än. Därför kommer jag att fira påsk med bara några få, det hoppas jag att länets invånare också gör. Tänk på att bara resa om du måste, säger Maria Rotzén Östlund.

– Vi måste dämpa smittspridningen. Många frågar mig om vi inte kan ha fler restriktioner. Då är mitt enkla svar att om vi lyckas hålla de rekommendationer vi har, som att hålla avstånd, vara hemma när man är sjuk och inte träffa fler än de allra närmaste, så håller vi smittan nere, säger Maria Rotzén Östlund.