Bazaren tillbaka i fysisk form 2-3 juni

Uppläsnings-funktionen kräver att du accepterar inställnings-cookies

Idag slår Bazaren, Sveriges största årligen återkommande mässa för jobb, utbildning och starta eget, upp dörrarna och välkomnar återigen besökare till en fysisk mässa på Stockholm Waterfront.

Efter två år av pandemi är det dags att bjuda in till en fysisk mässa. Under pandemin har Bazaren uppstått i digital form men har inte nått samma antal besökare som tidigare fysiska mässor.  

Vi ser verkligen fram emot att träffa alla besökare på plats igen. Innan pandemin hade Bazaren nästan 10 000 besökare och vi hoppas på att lika många kommer även i år. Många arbetsgivare söker personal och Bazarens utställare erbjuder en bredd av jobb men i år finns extra många jobb inom hotell- och restaurangbranschen som har stort behov arbetskraft nu efter pandemin. På Bazaren ges tillfälle att träffa arbetsgivare och bli anställd direkt, säger Anton Västberg, utvecklingsdirektör regionledningskontoret, Region Stockholm.

Bazaren är ett gyllene tillfälle för jobbsökare, entreprenörer och arbetsgivare att mötas. Bland utställarna finns totalt 126 arbetsgivare och organisationer. Besökarna kan även ta del av ett tjugotal seminarier där de får tips, inspiration och information om vägar in på den svenska arbetsmarknaden.

Arbetsförmedlingen finns på plats med en extra avdelning, ”Ladda upp”, där besökarna kan få stöd i att formulera sina kunskaper och förmågor, prata om cv och få andra jobbsökartips. En del av mässan är avsatt för norrländska företag som söker personer som kan tänka sig att flytta norrut för sysselsättning. 

Extra Ukrainafokus

I år har Bazaren lite extra fokus på de ukrainska flyktingar som har kommit till Stockholm. Stockholm stads Welcome house, studieförbund och folkhögskolor samt civilsamhällesorganisationer finns på plats med montrar och en viss del av marknadsföringen har skett på ukrainska.

Om Bazaren

Bazaren, som är Sveriges största årligen återkommande mässa för jobb, utbildning och starta eget, är ett mångårigt samarbete mellan Region Stockholm, Arbetsförmedlingen, Länsstyrelsen Stockholm och Nyföretagarcentrum. Huvudsyftet är att skapa möten som leder till jobb och utbildning. Mässan går hand i hand med Region Stockholms fokus på att lösa matchningsproblematiken och se till regionens kompetensförsörjningsbehov.

I år arrangeras mässan 2–3 juni 2022, klockan 10.00-17.00 på Stockholm Waterfront.

 

Här finns ett formulär, men det kräver att du accepterar inställnings-cookies
Tillbaka till nyhetslistan regional utveckling