Ukrainas ambassadör närvarade vid regionfullmäktige 22 mars

Den 22 mars närvarade Ukrainas ambassadör Andrii Plakhotniuk vid regionfullmäktiges sammanträde i samband med att beslut fattades att formellt avbryta de vilande samarbets- och vänskapsavtal som finns med Ryssland.

För att se talet, gå in på nedanstående länk för själva sammanträdet, starta webb-TV, talet börjar vid ärende nr 20: Region Stockholms internationella ansvar.

Se fullmäktigesändningen 22 mars 2022

Läs mer i nyhetstext om två beslut som fattades under regionfullmäktige, dels gällande att kunna fatta snabbare beslut för att hjälpa Ukraina, dels att avbryta de vilande samarbets- och vänskapsavtal som finns mellan Region Stockholm och med Ryssland.

Snabbare beslut för att stödja Ukraina och avbrutna samarbeten med Ryssland - Region Stockholm