Områdeschefssekreterare till områdeschefer för medicinska och opererande specialiteter
- Stockholm
- Administration, HR, ekonomi, juridik, IT
- Heltid
- Södersjukhuset
Har du ett samhällsengagemang och vill du vara med och driva samt utveckla arbetet kring registratur? Nu finns möjlighet att söka tjänsten som registrator på serviceförvaltningen hos Region Stockholm. Välkommen att söka till oss!
Enheten kansli ansvarar bland annat för registratur, nämndadministration, informationshantering samt dataskydd. Enheten är en del av avdelningen Ledningsstab på serviceförvaltningen och bidrar till fastighets- och servicenämndens ansvar för att utveckla moderna effektiva administrativa stödtjänster genom att konsolidera och realisera synergier inom administration och it åt Region Stockholms nämnder och bolag.
Tjänsten som registrator är en central funktion i arbetet med serviceförvaltningens informationshantering. Du blir anställd vid serviceförvaltningen och arbetar i våra lokaler på Kungsholmen, men har en kombinerad funktion där du även ger stöd till ytterligare två verksamheter inom Region Stockholm. Du kommer arbeta nära kollegor som ansvarar för registratur och informationshantering för de olika verksamheterna. Registraturen är navet i förvaltningens arbete och du kommer att ha ett viktigt uppdrag avseende registreringen av allmänna handlingar i dokument- och ärendehanteringssystem EDIT (Platina). Som registrator är du sakkunnig inom hantering av allmänna handlingar och ser till att allt sker i enlighet med gällande lagstiftning, interna riktlinjer och god förvaltningssed.
Arbetsuppgifter:
Inom uppdraget kan även andra administrativa arbetsuppgifter ingå. Rollen innebär också att, tillsammans med kollegor, bidra inom kansliets övriga ansvarsområden. Arbetet bedrivs i nära samverkan och med ett tydligt teamfokus för att stärka kansliets gemensamma servicefunktioner och utveckla effektiva administrativa rutiner.
Anställningen är en tillsvidareanställning vid serviceförvaltningen, provanställning kan komma att tillämpas.
Vi söker dig som trivs i en politiskt styrd organisation och som vill bidra till en korrekt, trygg och effektiv hantering av information i offentlig verksamhet. Du har relevant yrkes- eller högskoleutbildning, exempelvis inom registratur, arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Du arbetar med digital informationshantering och behöver därför ha:
Tempot är stundtals högt och det är viktigt att du kan planera, prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kommer både arbeta självständigt och i nära samarbete med kollegor, vilket gör att du behöver vara en god samarbetspartner – både internt och i kontakten med allmänheten. Förmåga att omsätta krav på bevarande, gallring och tillgänglighet i både analoga och digitala miljöer är därför värdefull.
Kvalifikationer
Meriterande:
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete. Som anställd inom enheten erbjuds du individuell kompetensutveckling och dessutom så tillämpar vi flextid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Läs mer om förmånerna i vårt kollektivavtal här.
Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal.
Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev.
Har du frågor är du välkommen att kontakta kanslichef Jennie Vellner, jennie.vellner@regionstockholm.se.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! Läs mer här
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.